Fitofag

– Monica (asta-s eu), face mama venind de la piaţă, chiar înainte s-apuce să se descalţe, ia uită-te tu acolo ce-nseamnă „fitofag”. – Care mănâncă plante, ce să-nsemne?! Uite şi-n DEX: animal care se hrăneşte cu plante. – Că m-am certat cu o proastă de vânzătoare la piaţă. Pe etichetă scria „file de fitofag” şi am întrebat-o „Bine, bine, fitofag, da’ ce peşte e?”. Şi aia cică „Cum ce peşte? Fitofagul e un peşte!”.

De fileurile pentru sarmalele de Crăciun era vorba. Că noi de Crăciun tăiem peştele, nu porcul. Sarmale de peşte, chiftele de peşte, în curând răcitură de peşte. Cârnaţi de peşte făcuţi în casă încă n-am mâncat, da’ am văzut la magazin cârnaţi de somon. Şi dacă te duci încolo, spre Chilia Veche, sigur găseşti şi reţetă de cozonac din peşte.

Etichete: ,

8 răspunsuri to “Fitofag”

  1. Adrian Says:

    Încă o dovadă că e inutil să te cerți cu vânzătoarele.

  2. Sebastian Says:

    🙂 apropos de peste. Citind articolul, mi-am adus aminte de un coleg de facultate, din Tulcea, care intorcandu-se odata de acasa, scoase din bagaj o sticla de tuica, de casa. Toti colegii, ardeleni neaosi, au gustat cu neincredere, iar apoi au intrebat de ce este. Raspunsul a venit simplu: Din oase de peste. 🙂

  3. Constantin Moldovean Says:

    🙂

  4. Răzvan Says:

    Probabil era vorba de o specie de crap, vezi articolul Sânger pe Wikipedia.

  5. rosca julie Says:

    complexul chinezesc: sanger, cosas si novac

  6. Mara Says:

    Desi nu are legatura cu pestele (sau are?!), cer din suflet sa ma lamuriti daca are rost sa te certi cu ,,vanzatoarele” (profesoarele)…Anul acesta, pentru prima oara (copilul meu este in clasa a sasea), dna profesoara ne-a cerut sa stabilim in analiza substantivelor si persoana la care se afla acestea…Zic: ,,Substantivul nu are persoana!”, copilul zice: ,,Asa a zis doamna!”. In caietul de clasa, in dreptul fiecarui substantiv aparea persoana a treia, iar in propozitia ,,- Alina, vino la mine!”, draga de Alina e la persoana a doua.
    Help me!…ca nu-mi tihnesc sarbatorile…

  7. diacritica Says:

    N-are, dar probabil profesoara aia altceva încerca să îi înveţe (de exemplu: că poate fi înlocuit cu un pronume la persoana a II-a singular şi că verbul se conjugă tot la persoana aia şi de ce o dată verbul de după „Alina” e la persoana a treia, iar data următoare e la persoana a doua). Între ce zice profesorul la clasă, ce notează copilul în caiet şi ce spune acasă e uneori o distanţă de ani-lumină.

  8. Alex Says:

    Dece la unele articole desi au comentarii imi spune ´Comentariile sunt inchise´.
    Voiam sa postez la articolul cu Diaspora. Mi-a placut la nebunie.
    Voie buna.

Comentariile sunt închise.


