Despre palme

Îi știți, nu?, pe mămicuțele și tăticuții care susțin că, na, e greu cu copiii, te duc la exasperare, normal că le mai tragi câte una la fund, asta e, nu faci decât să-i educi și-n fond e scuzabil, că ești stresat. Ei, dacă eu, profa copchilului care primește din când în când câte o palmă de la numiții părinți stresați, i-aș trage una la cur aceluiași copchil, din aceeași cauză (stres, exasperare) și cu același scop (educație), numiții părinți ar sări de cur în sus, ar face reclamație la școală și eu mi-aș pierde urgent jobul. M-aș alege eventual și cu dosar penal pentru rele tratamente aplicate copilului.
Bun.
Acuma, dacă eu, care n-am unul, n-am doi, am de la zece în sus, dintre care cel puțin unul (cazul fericit) mă exasperează constant, la fiecare oră, reușesc totuși să mă abțin, oricât m-ar scoate din sărite copchilul (și, oh, cum știu ei să te scoată din sărite la școală, unde nu poți nici să-l trimiți în camera lui sau să-l dai afară din clasă), dacă eu, ziceam, reușesc totuși să mă abțin cu brio în condițiile astea, deși ce le-aș mai trage una după ceafă uneori (exasperare, na, se aplică și la profi, nu doar la părinți), înseamnă că și tu acasă te poți abține, nu? Sau, na, dacă nu planează asupra ta riscul de a-ți pierde jobul (de părinte), tu n-ai motive să te abții, nu? Tu te poți descărca în voie, tu nu faci decât să-l educi – spre deosebire de animalul ăla, bruta aia de prof care ți-a urecheat copilul. Copilul tău merită palme doar acasă, de la părinții iubitori.

3 răspunsuri to “Despre palme”

  1. Sorin Sfirlogea Says:

    Eu zic așa: comportamentul copilului la școală este în mare măsură rezultatul educației făcute de părinți (celebrii șapte ani de acasă) cu excepția cazurilor nefericite de probleme psihice sau psihologice (dintre care unele tot cu mediul de acasă au legătură). De aceea când un copil devine exasperant, pentru că nu este permis cadrului didactic să aplice pedepse corporale, să fie chemați părinții la școală și să fie bătuți pentru delăsarea pe care o dovedesc în educarea propriului copil: 10 linii la palmă, 20 de nuiele la fund etc. N-ar fi mai constructiv? Să simtă nesimțitul că, dacă nu se ocupă de copilul lui, există consecințe.

  2. so Says:

    Dacă profa îl arde la coor cu aceeași intensitate cu care o fac eu acasă (lejer spre deloc) și cu același scop (educativ, la depășirea unui anumit prag), va avea toată susținerea mea. Dar dacă profa dă în al meu (sau oricare din clasă) ca într-un sac de box și doar pentru că este stresată de alți copii sau părinți (de la clasă sau de acasă), atunci nu are ce căuta în domeniu.
    Dar asta e opinia mea. Alții vor spune că orice ar face copiii (și zilele astea pot face o grămadă de tâmpenii), un profesor trebuie să găsească metodele să îi stăpânească fără să aplice violența. Și sunt de acord cu ei. Sunt mulți care spun că „profesorii sunt plătiți pentru asta, să suporte”. Și au dreptate, doar că nu le-ar conveni ca odrasla să rămână repetentă din cauza purtării și nici nu ar rezista 4 ore la catedră.
    Părinții ar trebui să lucreze cu profesorii astfel încât educația copiilor lor (da, și profesorii adevărați țin la copiii noștri la fel de mult cât ținem noi la ei) să fie cea mai potrivită. Dar mai e mult până acolo. Deocamdată părinții văd profesorii ca pe niște bone plătite de stat și mulți profesori sunt în învățământ doar ca oprire temporară până pleacă din țară sau se apucă de altceva. Important ar fi să îi motivăm cumva, să îi separăm pe adevărații dascăli de incompetenți și să conștientizăm că fără educație vom ajunge și mai jos, iar revenirea nu se va mai putea face decât peste o generație, două sau niciodată.

  3. Marcela Says:

    Stiu ca nu este un comentariu legat de subiectul abordat, dar voiam sa va felicit pentru acest blog.. Va apreciez si va multumesc ca ne puneti la dispozitie toate aceste informatii.

Lasă un răspuns

