Scurtă lecţie de PR pentru ziaristul român

Regula 1 şi singura:

Când cititorul Dvs. critică o greşeală evidentă şi indiscutabilă apărută în articolul publicat sub numele Dvs., nu răspundeţi cu „nu-i vina mea, că eu am trimis articolul corect; e vina omului de serviciu, e vina corecturii, e vina sâmbetei – că nu-i nimeni în redacţie”. Pentru că:

1.a. Greşeala apărută în articolul pe care vi-l asumaţi vă aparţine (indiferent din vina cui s-a produs), aşa cum, asumându-vă un articol care a trecut prin mâna corectorului, vă asumaţi şi meritele acestuia.
1.b. Nu mai aveţi 5 ani, ce naiba! Se presupune c-aţi depăşit deja etapa „n-am spart eu vaza, a spart-o Gigel”.
1.c. Răspunsurile de genul ăsta dăunează imaginii mai mult decât greşeala însăşi. Şi, din moment ce consideraţi de cuviinţă să răspundeţi, se presupune vă pasă de imaginea Dvs. în ochii cititorului.

Sugestie:
Un răspuns de genul „Într-adevăr, în versiunea iniţială a articolului s-a strecurat o greşeală, dar între timp am corectat-o / o vom corecta imediat, mulţumim pentru observaţie” vă scoate elegant din încurcătură.

(Şi, pentru numele zeului ziariştilor, nu îi reproşaţi niciodată cititorului Dvs. că are prea mult timp la dispoziţie şi d’aia pierde vremea exprimând opinii despre articolul Dvs.! E o observaţie de prost gust, căci pentru el scrieţi, pentru cititorul Dvs., tocmai în speranţa că-şi va pierde din timpul lui ca să vă citească şi, prin urmare, să vă facă tiraj/trafic, ca Dvs. să aveţi de unde vă lua salariul.)

16 gânduri despre „Scurtă lecţie de PR pentru ziaristul român

  1. Am văzut, mulţumesc.
    Se pare că, deşi nu-s încă în top, am suficientă vizibilitate încât să enervez, la ceas de seară, câţiva ziarişti. 😀

  2. Atunci când veţi fi în top înseamnă că nu va mai fi nevoie de dumneavoastră. Vă doresc cel puţin top 10!

  3. Buna seara! Sunt si jurnalist si absolvent de litere! Eu fac parte din categoria celor care nu ezita sa recunoasca faptul ca nu e deloc greu „sa gafezi”, mai ales gramatical. mi se intampla, de exemplu, sa scap cate un dezacord dupa zile intregi petrecute la tara printre oamenii simpli…insa, desi cel mai probabil ei nu-si dau seama, mie imi vine sa ma iau la palme. Sau mi se mai intampla, de regula, cand sunt foarte obosita sa nu mai fiu foarte convinsa de forma corecta a unui cuvant…Ideea e ca intotdeauna imi asum greselile si la corectez intotdeauna…

  4. Băi, ăştia cu meserii scribiloase, dacă tot vă daţi mari – … – scriitori, sau ceva, vă rog eu, neica Nimeni, încercaţi să găsiţi setări, în calculatoarele dumneavoastre, care să vă permită să scrieţi cu litere româneşti! Nu de altă, da’ să avem de ce râde vârtos… 😀

  5. Eee…m-ai „stricat” și pe mine. M-o mâncat să comentez un articol din familia hotnews pentru a trage de mânecuță autoarea că i-au fugit dejtele printre taste și a mâncat niscai litere si cratime…și că s-or inventat diacriticele. Iaca răspuns:

    „Oooo…. daaaa….. Mama ei de litera. Uite de ce nu mai putem noi sa citim articole si sa le apreciem (sau nu, dupa caz). Pentru ca lipseste o litera. Scumpii nostrii jurnalisti de la hotnews/smartwoman: va rugam frumos, putin respect domne, ca nu se mai poate. Si juma’ de kil de diacritice, ca e foame mare.”

    (Când făcui io fromoasa facultate de jurnalism, îmi dădeau profii fix 2 dacă le dădeam proiecte făr’ de diacritice. P-ăștia de ce nu-i vede nimeni? Îi scriu lu’ dom’ decan să-l întreb!)

  6. Eeee… ii zisei și asta. 🙂
    Poftim raspuns:

    „Bravo! ai trecut testul. Ai gasit singura gresala. Dar vezi tu… eu nu am nicio treaba cu jurnalismul.. ci cu tehnica. Deci nu poti avea pretentii de la mine”

    Deci io zic că, dacă am fost in stare sa descopăr singura „gresala”, mai bine îmi iau premiul acasă și mă bucur în liniște de el. Că-i mai sănătos. 🙂

  7. Pe mine (as diacritica) o tanti de pe facebook m-a făcut de două parale că am încercat să-i desenez că-i „greşeală”, cu e. Şi deşi i-am pus şi linku’ spre articolul cu citate din Mioara Avram (că tot românu’ ştiutor de carte are nevoie de bibliografie ca să se convingă că 1+1=2), a rezultat că-s proastă, frustată, rea şi n-o să mă vrea nimeni. 😆

    PS: Na, că am găsit şi mesaju’:

    O sa ramai singura, pentru ca esti proasta si rea! Sa ma feresca Dumnezeu de-asa femeie! Bine ca nu sunt barbat! Esti un 0 barat, pentru ca tu nu o sa ajungi un nume nici in limba romana si nici in presa. Bine ca ti-ai facut blog! Consoleaza-te!

    Şi toate astea pen’ că greşeală se scrie cu e. 😀

  8. No, cu ocazia asta m-am edificat și io de ce nu-s maritată! Mă duc s-o sun pe mama, să-i explic si ei!

    Mie-mi pare rău de tine, că n-o să ajungi un nume în presă… Și pare-se că nici eu. Barbat nu, carieră nexam! Ce ne facem?

Comentariile nu închise.