Readuceţi gramatica în capul Adevărului!

De la Erso, via Traian.
Ar fi genial dacă n-ar fi de plâns.
Ce şanse mai am io să-l conving pe omul de rând că se scrie readuceţi, într-un cuvânt, dacă la gazetă scrie readuce-ţi, cu liniuţă?!

09-09-20 readuce-ti adevarul craiova

Domnii de la Adevărul, să ştiţi că dacă-i gratuit nu-nseamnă că tre’ să fie şi de trei parale!

În rest, despre ţi, cu liniuţă şi fără aflaţi aici. Şi-n general, dacă vreţi lecţii de ortografie, scrieţi-mi.

(Copii, voi să nu faceţi ca domnii ziarişti de la Adevărul. Voi să scrieţi întotdeauna duceţi, introduceţi, aduceţi, readuceţi.)

PeSe: Fişierul .pdf cu „readuce-ţi” a dispărut.

Însă a rămas versiunea html.
😀 😀 😀

23 de gânduri despre „Readuceţi gramatica în capul Adevărului!

  1. bagatzi ?

    Vezi, dacă scrii fără diacritice.
    Băgaţi e una, bagă-ţi e alta. 🙂

    Şi da, băga-mi-aş, că io mă omor aicişa pe metereze şi alde Adevărul&comp aruncă pe apa sâmbetei muncuşoara mea de 10 luni. 🙂

  2. Vrea cineva să facă un pustiu de bine, să mă angajeze şi pe mine jurnalist la ţidula de seară?

    Vă rog, ‘băga-ţi-mă’ şi pe mine în jurnalism! 😀
    Doamna diacritica, întrebaţi şi dumneavoastră pe la ziare: n-au nevoie de piper? :>

  3. O mica completare avand in vedere ca eu sunt autorul fotografiei 😀

    In interiorul aceleiasi editii se specifica, legat de arestarea lui Iustin Covei, faptul ca nchetatorii au plecat de la Craiova cu saci albi plini cu dovezi printre care cateva calculatoare, documente, fete de bancomate contrafacute si, atentie, cateva masini de lux. Ma intreb cum au intrat in saci masinile de lux si mai ales cum le-au transportat anchetatorii.

  4. O mica completare avand in vedere ca eu sunt autorul fotografiei

    Thanks. Crezusem că-i Traian. 🙂

    In interiorul aceleiasi editii se specifica, legat de arestarea lui Iustin Covei, faptul ca nchetatorii au plecat de la Craiova cu saci albi plini cu dovezi printre care cateva calculatoare, documente, fete de bancomate contrafacute si, atentie, cateva masini de lux. Ma intreb cum au intrat in saci masinile de lux si mai ales cum le-au transportat anchetatorii.

    Nu ne faci o poză şi la chestia aia, inclusiv cu numele autorului? 😀

  5. Aoleo, nu-mi arog fotografia Doamne fereste, doar semnalasem linkul din twitpic 🙂 De altfel principala mea preocupare sunt nebunii si uite unul, descoperire proprie 🙂

  6. Aoleo, nu-mi arog fotografia Doamne fereste, doar semnalasem linkul din twitpic

    Aşa-i, numa’ că poza m-a şocat aşa de tare, încât nu m-am mai dus să văd a cui e. 🙂

  7. Nu-i nicio problema 😉

    Si asa blogul meu e mort, nu mai postez deci nu ma deranjeaza daca-mi mai vine sua nu-mi mai vine un utilizator in plus pe blog.

    Multumesc pentru credit totusi 😉

    Referitor la asta:

    Nu ne faci o poză şi la chestia aia, inclusiv cu numele autorului? 😀

    O sa incerc sa fac asta diseara, ziarul nu mai e la mine.

  8. Unii ar zice:

    „Eeee na! După ce că e gratis, mai şi băga-ţi dă vină! Lua-ţi şi tăce-ţi naibii sau pute-ţi să trece-ţi mai departe şi să vă vede-ţi dă treabă!” 😀

  9. Hai mey ca ai si tu niste fitzen cap de nu stiu ce sa zic. Ca daca nui la sa sa scriie decat pe aia care stiu gramatica la ziar cine o sa scrie toate ziarele? Nu mai Plesu si Dumitru Graur? Nar fi rau da eu stiu ce gusturi nashpa au astia si ce urate baga la fata de la pagina 3? Parca vad ca nu mai tocilare si ochelariste. Cine mai ciiteste ziaru atuncia?

  10. Lăsaţi (sau „lăsa-ţi” :))) că nici cu ediţiile centrale nu mi-e ruşine. E drept, nu le scapă asemenea tâmpenii în titluri, dar în texte găseşti tot ce vrei şi ce nu vrei: dezacorduri, fraze neduse până la capăt, confuzii semantice, virgule puse taman când nu e cazul. Apropo, până acum vreo 8 luni, am lucrat corector la „Adevărul” ediţia naţională. Ideea vehiculată este că vor să renunţe treptat la corectori şi vor să-şi responsabilizeze redactorii. Trist e că n-au reuşit să-i responsabilizeze nici măcar pe cei de la Bucureşti, mă întreb la ăştia din ţară când or ajunge cu responsabilizarea. Tare mi-e că până or învăţa ei gramatica, o să apară DOOM 3 şi ale lui norme în faţa cărora o să ne facem multe cruci.

  11. Lăsaţi (sau “lăsa-ţi” 🙂 )) că nici cu ediţiile centrale nu mi-e ruşine. E drept, nu le scapă asemenea tâmpenii în titluri, dar în texte găseşti tot ce vrei şi ce nu vrei: dezacorduri, fraze neduse până la capăt, confuzii semantice, virgule puse taman când nu e cazul.

    Hehe, vinzi castraveţi grădinarului. 😀
    Eu aici taman de ediţiile centrale mă ocup, de vreo 9 luni încoace.
    Pozele precum asta de mai sus ajung la mine de la cititorii mei binevoitori, cărora le mulţumesc şi pe această cale. 🙂

Comentariile nu închise.