9

Auzi la wall-street.ro, cică blog „mai puţin vizibil, da’ cu potenţial ridicat”.
Aia era în 2009-2010, da? Când n-avea nici 50.000 de vizualizări într-o lună. Şi făcea milionul în 2 ani.

2014-03-08_9mil

Acuma depăşirăm 9.000.000 de vizualizări – aşa, de nişă, cum suntem noi aici. Undeva între 7.000 şi 11.000 de vizitatori pe zi (la vreo 10.000-15.000 de vizualizări), cu vreo 10.000 de vizualizări numa’ de pe motoarele de căutare. Nu, blogul ăsta n-are „audienţă stabilă, fidelă”. Adică are (mulţumesc!), dar e mică. Cea mai mare parte a „audienţei” vine de pe google. Şi aşa a fost dintotdeauna. Un record personal, având în vedere că habar n-am de SEO & stuff. Eu şi cu burghezul lui Molière, cum ar fi (*).

(*) Par ma foi, il y a plus de quarante ans que je dis de la prose, sans que j’en susse rien. Adică sunt vreo 5 ani de când fac SEO fără să am habar.

16 gânduri despre „9

  1. La cât mai multe… proze! Și să-i fie rușine lu’ SEO & stuff (oricine-ar fi el… 🙂 )

  2. Din partea profanilor: CE (Biiip!) este „SEO” ala? („Stuff” stiu ce e… 😛 )

  3. Felicitări. Un adevărat serviciu public blogul ăsta.
    (S.R.O.: Serviciul Român de Ortografie 🙂 )

  4. CE (Biiip!) este “SEO” ala?

    Search Engine Optimization.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization

    De obicei lumea plăteşte pe câte unu’ ca să le facă SEO, să iasă saitul în prima pagină de google. Eu nu mi-am bătut niciodată capul cu asta, de fapt habar n-aveam că poţi să faci aşa ceva; am aflat dup-aia, când blogul era deja sus. În continuare nu-mi bat capul, scriu în legea mea.

  5. Daca asta e blog „mai putin vizibil” (pai da, ca e mai mic decat Marele Zid Chinezesc, nu se vede din Luna!) atunci al meu nu-i bun nici de breloc de chei pentru Cheia Succesului pe care o posezi! Mi-ai distrus orice speranta de a deveni un A-lister!! 🙂

  6. Calitatea si eleganta „se impun” de la sine, desi nu-s tipatoare si chiar daca nu sunt „cautate”.

  7. Săru’ mîna!
    Vă rog frumos, nu-l mai folosiţi şi dumneavoastră pe „vizualiza” în loc de „afişa”, „viziona”, „citi”, „deschide”, „consulta” sau, în ultimă instanţă, chiar hidosul „accesa”.
    E vizual + iza, deci „a face să devină vizual, a transpune în domeniul vizual ceva ce NU are această natură”. E nevoie de un mecanism intermediar, fizic sau mental, pentru realizarea transformării.
    Termenul e folosit demult, cu sens corect. Şi în tehnică (ex. osciloscopul – aparat electronic care afişează, grafic, pe un ecran, curenţi electrici invizibili ochiului) – dicţionarele, care ştim că dau şi gherle, îl reţin totuşi cu acest sens, şi în pshihologie („proiectarea pe ecranul minţii” a unor idei, senzaţii) – ca în imaginare, fantazare, unele tehnici de meditaţie.
    Poate că nu-i nevoie să umplem limba, deja stricată, cu TOATE cretinismele trîntite ca atare de la ăia…
    Vă mulţumesc!

  8. păi, de ce, afișarea unei pagini de web nu înseamnă „vizualizarea” unor șiruri de 1 și 0 care altminteri nu înseamnă nimic, în nici un caz imagini? 🙂

  9. Dănilă: Poate ca ma insel eu si ai dumneata dreptate, dar… in timpul cat nu este… „afisat”, „vizionat”, „deschis”, „consultat” sau „accesat” (de nimeni), blogul acesta (sau vreunul din articolele sale, sau vreun oarecare alt sait) nu exista, el apare prin generatie spontanee la apasarea de catre noi a unei (sau a unei unei succesiuni de) taste? In lipsa afisarii sale, el nu exista – intocmai ca si curentii electrici „vizualizati” de osciloscop – (si anume TOT sub forma de curenti electrici) in memoria calculatorului si este doar „vizualizat” si el la solicitarea noastra? Si nu este monitorul calculatorului exact acel „mecanism intermediar” (desi monitorul – ca si osciloscopul – neavand piese in miscare, nu este mecanism ci (eventual) dispozitiv) pe care il mentionezi? In absenta acestuia (si fara a-l inlocui eventual cu vreun alt dispozitiv – spre ex cu imprimanta) poti dumneata sa vizualizezi („afisezi” etc) vreun sait din memorie (este adevarat, nu din memoria proprie ci din cea a calculatorului)?

  10. Şi da, şi ba…
    N-am vrut să fac… tetrapilo…despic firu’ şi-am zis mai concentrat.
    1. Dacă e pe-aşa, atunci TOTUL e „vizualizare”, pentru că însuşi procesul percepţiei e invenţie şi interpolare a creierului, mult prea puţin legate de vreo manifestare „materială”. Iar materia e… energie.
    2. Numărătorii ăştia de net se ocupă de contabilizarea „accesărilor” – manevra prin care ciolovecul face „clic” şi chiar VEDE ceva (mişcător, nemişcător). Nu mecanismul din spatele afişării primează.
    De fapt, accentul meu era pe nuanţa de imaginare, de abstract care particularizează noţiunea de „vizualizare” (de asta am pomenit de meditaţie) şi pe nepotrivirea din cazul unor acţiuni mai concrete, făcute cu organele de simţ. Dar, la o adică, s-ar putea să fiu eu prea „sensibilos” la sonorităţi şi sensuri ascunse… (Apropo, mie îmi sună uşor scîrbos în româneşte „blog”; dacă era „jurnet”, de-un paregzamplu, ce-avea? Asta aşa, ca să vedeţi cu ce hal de specimen aţi stat de vorbă).
    Gata!

Comentariile nu închise.