Cacofonii

Curiozitate e cacofonie, nu? Că e cu cur.

(Scriam „pentru că curiozitatea” şi mă gândeam dacă să-mi bat capul să modific fraza. După care mi-am dat seama că curiozitatea însăşi e o cacofonie.)

19 gânduri despre „Cacofonii

  1. îmi picaseră fălcile mai deunăzi în fața unuia care-o ținea pe-a lui că el refuză să scrie sau să pronunțe pînă și Luca_Caragiale. și-o certa de zor pe-o sărmană ființă comentatoare, explicîndu-i că niciodată, dar niciodată în viața ei pe-acest pămînt, nu trebuie să folosească după un cuvînt care se termină în consoana c unul care începe cu aceeași consoană. mi-a explicat și mie că grupul de cuvinte „conduc_cu atenție” conține o cacofonie grosolană. minunat.
    ar fi trebuit să m-amuz, și chiar m-am amuzat o vreme, pînă a degenerat situația. mi-am promis atunci solemn să nu mai plec de-aici pe coclauri. numa’ acasă-i bine. :)))

  2. ah, toată copilăria le spuneam curcubitacee, pe urmă m-a certat cineva că de ce mă prostesc și fac cacofonii din poezia omului, că_corect e cucurbitacee. 😀
    domne, lucru mai relativ decît curul ăsta n-am pomenit.

  3. ştii că nu-s de acord, dar ma tratez 🙂 uite nişte exemple fără cur şi fără caca: burta_tatălui, mapa_papei, bustu’_turistului, arma_mafiotului, şalu’_Luciei, harfa_familiei, febra_răcitului, ţâfna_nasolului, arde_dealul, ia_iasomia de-aici 😉 şi mai am_amintiri din astea, dacă mai vrei 😛

  4. pe vremea mea li se zicea aliterații și erau date drept exemplu de putere literară 😀

  5. de ce, astea-s simple? 😀
    yeah, right, nu e alăturare, e „procedeu stilistic”. dacă mă-ntrebi pe mine, vîntul ăla care vuia viu e la fel de enervant ca și tații care tac la ședință.

  6. După dexonline.ro:

    ” CACOFONÍE ~i f. 1) Asociație sau repetare neplăcută de sunete în vorbire. 2) muz. Amestec discordant de sunete; lipsă de armonie. [G.-D. cacofoniei; Sil. -ni-e] /<fr. cacophonie " NODEX (2002)

    Toţi aveţi dreptate: nu-i plăcut ce-ţi place ţie, e plăcut (numai) ce-mi place mie 🙂

    Diacritico, să-ţi ţie ăl de sus obiceiurile cu blogul ăsta – multă lume te pomeneşte de bine 🙂

  7. Uoo… dar într-o săptămână poc s-adun doo geamantane de secvenţe care sună prost. Şi fără alea cu „că cu…” 🙂 Numai din cărţi, că la teveu bănuiesc că-i jalea plângerii.
    Apropo, am auzit de curând un geniu spunând că ar fi de vină limba pentru aşa cacofoneală generală. 🙂

Comentariile nu închise.