Fi-mi-ar, fi-ţi-ar, fi-i-ar…

fii-ne-ar sau fi-ne-ar

N-am căutat pe nicăieri, da’ o să vă zic cum aş scrie eu (că nu ştiu dac-am scris vreodată) chestiile astea.

Car’ va să zică:

Acolo avem un condiţional (ar fi) combinat cu un pronume în dativ (ne): ne-ar fi. Şi cum condiţionalul lui a fi se scrie întotdeauna cu un singur i, după cum am învăţat noi aici, rezultă că şi forma inversată tot cu un singur i se scrie: fi-ne-ar. Nu?

Adică cam aşa:

mi-ar fi > fi-mi-ar

ţi-ar fi > fi-ţi-ar

i-ar fi > fi-i-ar

ne-ar fi > fi-ne-ar

v-ar fi > fi-v-ar

le-ar fi > fi-le-ar

Cam aşa, zic. Nu?

Dacă greşesc, daţi-mi peste mână.

(Despre fir-ar, vezi aici.)

8 gânduri despre „Fi-mi-ar, fi-ţi-ar, fi-i-ar…

  1. ‘Fi-mi-ar să-mi fie, fir-ar el să-ţi fie ţie, fi-i-ar lui să-i fie lui’…! Scuzaţi ordinea!… 😀

  2. El să fie ‘fire’, adică să vină natural de făcut, fost, etc… 😀

Comentariile nu închise.